Monday, July 27, 2009

هزاره ها ساکنان اصلی افغانستان

هزاره ها ساکنان اصلی افغانستان (مصاحبه با استاد حاج کاظم یزدانی) مصاحبه با استاد حاجی کاظم یزدانی مورخ مشهور افغانستان
احمد الهام
اشاره: سال 1369 شمسی بود و من تازه روزها ی اول مهاجرت را در ایران تجربه می کردم. که در اتاق شماره دو مدرسه "عباسقلی خان" شهر مشهد ایران استاد "حاج کاظم یزدانی" مورخ، کارشناس علوم سیاسی و اجتماعی افغانستان را دیده بودم. اولین کتابهای استاد تازه از چاپ بر آمده بود. خواندن آنها برای من که برای اولین بار از یک محقق افغان کتابی را می خواندم بسیار خوشایند بود. دسترسی به این آثار باعث شعف بیشترم در مطالعه می شد. وقتی استاد یزدانی را دیدم این کتابها برایم عزیز تر و خواندنی تر شدند. کتابهای استاد که بسیار به صورت فقیرانه چاپ شده بودند. که بیشتر به یک کتاب کپی شده شباهت داشتند تا به عنوان یک کتاب چاپ شده. ولی محتوای آنها برای من و سایر همصنفانم بسیار ارزش مند بود
ادامه مطلب

اميدوار هستم كه استفاده از مواد منتشره با ذكر آدرس سايت همراه باشد . تشكر