Wednesday, December 09, 2009


تاخیر در معرفی اعضای کابینه افغانستان به مجلس نمایندگانfoto
تاخیر در معرفی اعضای کابینه افغانستان به مجلس نمایندگان این کشور برای گرفتن رای اعتماد، از مهمترین موضوع های بازتاب یافته در روزنامه های چاپ امروز کابل است.
هشت صبح با اشاره به تاخیر در معرفی اعضای کابینه جدید حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، نوشته که او با "پرچالش ترین" اقدامها مواجه است.
قرار بود آقای کرزی امروز (سه شنبه، ۱۷ قوس/آذر) اعضای کابینه خود را برای بررسی صلاحیت های آنها به مجلس معرفی کند، اما به دلائلی که هنوز اعلام نشده، این کار به تاخیر افتاده و منابع نزدیک به رئیس جمهوری گفته اند که اعضای کابینه هفته آینده معرفی خواهند شد.

ابـراز نـظــر 0
Last Updated ( ساعت07:16 PM دسامبر 082009 )


کابینه جدید درصورت داشتن تابعیت دوگانه رد صلاحیت میشوندfoto
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، صالح محمد سلجوقی، منشی پارلمان افغانستان گفت پارلمان افغانستان در این دور قصد دارد علاوه بر صلاحیت تخصصی افراد معرفی شده، سوابق و مدارک تحصیلی، تجارب كاری و تابعیت دوگانه اعضای كابینه را نیز به دقت مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به رأی اعتماد كند.
منشی پارلمان افغانستان تأكید كرد در صورتیكه سوابق و مدارك تحصیلی، تجارب كاری وزرای پیشنهادی تأیید نشود و یا تابعیت دوگانه آنها محرز گردد، این افراد پیش از آغاز بررسی رأی اعتماد رد صلاحیت خواهند شد.
براساس گزارش امیدوطن، وی از به تعویق افتادن معرفی اعضای كابینه حامد كرزی رئیس جمهور افغانستان به پارلمان نیز خبر داد.

ابـراز نـظــر 0
معرفی کابینه جدید ، تحت فشارهای خارجی به تعویق افتاد ( Public ) Print E-mail
اخـــبــار
ساعت03:29 PM دسامبر 082009

معرفی کابینه جدید ، تحت فشارهای خارجی به تعویق افتادfoto
در حقيقت کشور ما شباهت زيادي به آلمان پس از جنگ جهاني دوم دارد كه كشورهاي اشغالگر در راستاي منافع خود در آن كشور حكومت و دولت تشكيل مي‌داند. صبح امروز سه شنبه 17 قوس، دفتر ریاست جمهوری در نامه ای به پارلمان ابراز داشت که معرفی اعضاء کابینه جدید با یک هفته تاخیر به مجلس نمایندگان افغانستان ارسال می شود. طبق برنامه ریزی های ارائه شده، قرار بود امروز محترم کرزی لیست وزراء پیشنهادی اش را برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مردم ، به پارلمان ارائه دهد، که به یکباره با سفر چند تن از مقامات غربی به افغانستان از جمله رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا و همتای انگلیسی اش باب اينسورث که مستقیما به هلمند رفته و فردا به کابل می آید و همچنین حضور ديويد كامرون رهبر حزب محافظه كار بریتانیا در کابل، این تصمیم تغییر کرد.

ابـراز نـظــر 0
Last Updated ( ساعت03:31 PM دسامبر 082009 )

اميدوار هستم كه استفاده از مواد منتشره با ذكر آدرس سايت همراه باشد . تشكر