Friday, December 18, 2009


آغاز استفاده چاه عمیق در کوچه عزیزآباد مزار شریفfoto
یک حلقه چاه عمیق که به کمک مالی ففتا با همکاری انجمن آتفه و به کوشش و توجه محترم محمود جان مخدوم در کوچه عزیز آباد شهر مزار شریف حفر گردیده بود، اینک کار های آن تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.
محترم محمود جان مخدوم مسئول فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان در امریکا به همکار خبری ففتا گفت که این اقدام که بنابر درخواست اهالی کوچه عزیز آباد مزارشریف صورت گرفته بود، اینک با آماده شدن این چاه، آب آشامیدنی صحی چهل تا پنجاه خانوار تأمین گردیده است.
قابل تذکر است که برای تکمیل تمام کار های این پروژه مبلغ یکهزار و پنجصد دالر امریکائی به مصرف رسیده است که اینک صورت حساب مصرف آن با چند قطعه فوتوی تهیه شده نشر میگردد.
همکار خبری ففتا در امریکا
ابـراز نـظــر 0
Last Updated ( ساعت09:21 PM دسامبر 172009 )
پیام سفارت افغانستان در کانـادا به مناسبت محفل برگـزاری عرس مولانـا ( Public ) Print E-mail
اخبار و جراید
ساعت09:33 PM دسامبر 172009
پیام سفارت افغانستان در کانـادا به مناسبت محفل برگـزاری عرس مولانـا در خانـۀ فرهنگی "مولانـا"foto
همکار خبری ففتا از کانادا
برگزاری محفل عرس مولانا از سوی خانه فرهنگی "مولانا" در شهر ونکوور کانادا به همت تعدادی از افغانهای دوستدار شاعر بزرگ بلخ، گواهی جاویدانگی این شاعر بزرگ بشریت است. سرزمین اندیشه پرور ما که زادگاه بزرگمردان بیشمار است، کمتر اندیشه یی را به عمق، نزاکت و زیبایی مولانا آفریده است. قرن ها از ایجاد شاهکار های چون دیوان شمس و مثنوی معنوی گذشته است، ولی بر تعداد کسانی که اندیشه یی مولانای بزرگ را از اوراق این کتاب ها می جویند و پیرو آن می گردند، با گذشت هر روز افزود می شود. امروز دوستداران این شاعر بزرگ را میتوان فراتر از افغانستان و ترکیه و ایران و تاجکستان، در سرتاسر دنیا پیدا کرد.

ابـراز نـظــر 0
مقدمه ای بر چگونگی تشکيل امپراطوری ترک ماد ( Public ) Print E-mail
تورک تاریخی آثارلری
ساعت06:50 PM دسامبر 162009
مقدمه ای بر چگونگی تشکيل امپراطوری ترک ماد
عادل ارشادي فرfoto
بخش اول
در بخش مربوط به ماننا٬ مشاهده كرديم كه منابع آشوري ٬ اورارتويي٬ بابلي و ايلامي اطلاعات جامعي را راجع به تعلقات تباري و زباني ساكنين ماننا-ماد تا اواخر قرن هفتم قبل از ميلاد را به ما ميدهند و طبق اين منابع ٬ كه معتبرترين اسناد تاريخي بشمار ميروند٬ درسرزمين پر جمعيت وثروتمند آذربايجان از حداقل۴ هزار ق.م. تا حوالی قرن ۷ق.م. فقط اقوام التصاقی زبان( ترک های باستان، اجداد ترکهای آذری امروزی) زندگی ميکردند و
همانطور که دربخش مربوط به ايشغوزها،اشاره شد، تنها مهاجرت جديد و ثبت شده در تاريخ، به سرزمين آذربايجان دراواخر قرن ۷ ق.م. نيز، مهاجرت اقوام ايشغوز بود، و طبق اسناد معتبر تاريخی که در بخش مربوط به ايشغوزها ذکر شد، آنها نيز اقوامی ترک تبار بودند.

ابـراز نـظــر 0
Last Updated ( ساعت11:24 AM دسامبر 172009 )
مردم افغانستان چهره نقاب پوش ایران را از یاد نبرند ( Public ) Print E-mail
اخبار و جراید
ساعت06:15 PM دسامبر 162009

مردم افغانستان چهره نقاب پوش ایران را از یاد نبرند

ارسالی: ظاهر کوشا از جرمنی

ژنرال آمریکایی: ایران به طالبان کمک می کند

ژنرال دیوید پتریوس

ژنرال پتریوس گفت که سلاح های ایران عمدتا در غرب افغانستان به طالبان داده شده یک ژنرال ارشد آمریکایی ایران را به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به گروه طالبان در افغانستان متهم کرده است.ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده کل نیروهای آمریکایی در آسیای مرکزی و خاورمیانه، در یک گفتگو با بی بی سی گفت که این سلاح ها، عمدتا در مناطق غربی افغانستان که مرز مشترک با ایران دارد، در اختیار گروه طالبان قرار داده شده است.


ابـراز نـظــر 0
Last Updated ( ساعت06:17 PM دسامبر 162009 )
حامد کرزی: "حکومت موازی" خارجی ها باعث افزایش فساد شده است ( Public ) Print E-mail
اخبار و جراید
ساعت03:26 PM دسامبر 162009

حامد کرزی: "حکومت موازی" خارجی ها باعث افزایش فساد شده استfoto
سه شنبه ۲۴ قوس ۱۳۸۸
8صبح، کابل: رییس جمهور حامد کرزی، روز گذشته در کنفرانس ملی مبارزه با فساد گفت کشورهای خارجی "حکومت موازی" با حکومت افغانستان را به وجود آورده اند که منجر به فساد شده است.
حامد کرزی که در حضور مقام های حکومتی، مسوولان قضایی کشور، نمایندگان پارلمان و اعضای جامعه مدنی و رسانه ها سخن می گفت، افزود که خارجی ها به برخی مقام ها معاش و موترهای زرهی می دهند و دولت از آن بی خبر است. به گفته حامد کرزی، این مساله باعث تضعیف حکومت می شود.

ابـراز نـظــر 0
Last Updated ( ساعت06:19 PM دسامبر 162009 )

اميدوار هستم كه استفاده از مواد منتشره با ذكر آدرس سايت همراه باشد . تشكر