Saturday, December 26, 2009

امپراتوری ترک مادfo
عادل ارشادي فر
بخش دوم
.................
در باره هويت مادها سه نظريه مختلف وجود دارد:
۱ـ عده ای قليلی که از روی تعصب و فقط بخاطر مسايل سياسی و مشروعيت دادن به حاکميت اقليت فارس در ايران و توجيه سلطه آنها بر آذربايجان، مادها را آريايی قلمداد ميکنند. سرکرده اين گروه "گيريشمن" است که در مقدمه اصل کتاب پر از جعل " تاريخ ايران از آغاز تا اسلام" که به انگليسی ميباشد، اعتراف کرده است که ، آن کتاب را با سفارش مرکز ايرانشناسی وزارت خارجه دولت انگليس نوشته است. بعدها در ايران نيز دهها مزدور و جيره خور، مثل پيرنيا، مشکور، محجوب، زرين کوب،ورجاوند، بيات و... گفته های پوچ و بی ارزش گيريشمن را ، که بيشتر شبيه افسانه های شاهنامه است، را تکرار کرده اند و در مدارس ايران نيز اين نظريه کاملا جعلی تدريس ميشود.. نوشتجات اين گروه که کاملا بدون سند و مدرک ميباشد، در بين علمای تاريخدان اصلا جدی گرفته نميشود.
معلومات مختصر در باره مجموعه شعرى بنام " آب و آتش " مرحوم محمد کريم ذره عظيمى ( Public ) Print E-mail
شعرلر و قوشوقلر
ساعت11:13 PM دسامبر 252009
معلومات مختصر در باره مجموعه شعرى بنام " آب و آتش " مرحوم محمد کريم ذره عظيمىfo
محمد اسحاق " ثنا " ونکوور، کانادا

مجموعه شعرى بنام آب و آتش مرحوم محمد کريم ذره عظيمى شاعر ذواللسانين را در ين روز ها دوست عزيزم جناب دکتر محمد سعيد عظيمى برايم گسيل نمود آنرا بعد از وصول با علاقه مندى خواندم و کسب فيض نمودم . اين مجموعه اى شعرى داراى مشخصات زير است:
نام مجموعه: آب و آتش
سرايشگر: محمد کريم ذره عظيمى
مهتمم و ويراستار: دکتر شفيقه يارقين
کمپيوتر: رحيم ابراهيم
Last Updated ( ساعت11:28 PM دسامبر 252009 )
قزلباش ها یا ترکان آذری تبار افغانستان ( Public ) Print E-mail
پیام ها
ساعت11:54 PM دسامبر 252009
قزلباش ها یا ترکان آذری تبار افغانستان
عثمان بیگ
در این اواخر گروهی از بی خبران در صدد مداخله در امور مردم شریف قزلباش افغانستان شده اند. اینها با وجود اینکه خود از این قوم نمی باشند ولی کاسه داغتر از آش شده و با تهمت های بی اساس در صدد جعل تاریخ وایجاد نفاق بین ترکتبارهای افغانستان اند. قزلباش ها ذاتاً ترکتبار اند و دارای رهبران خود میباشند خودشان خواستند تا نام این قوم به صورت مستقل در سرود ملی افغانستان ذکر شود، تاریخ شان را خودشان بهتر از هر کس دیگر می دانند و نیاز به وکیل مدافع ندارند. جمعیت کم یک گروپ قومی دلیل به این نمی شود که جز این یا آن قوم باشند، چه بسا همین جمعیت کم در کشورهای دیگر از پر جمعیت ترین گروپهای قومی باشند.

اميدوار هستم كه استفاده از مواد منتشره با ذكر آدرس سايت همراه باشد . تشكر