Tuesday, September 21, 2010

سخنی با فوزیه ارال: برنامه ساز پروگرام راه ابریشم (ایپک ایولی) تلویزویون "نور" چاپ ارسال به دوست
مصاحبه و سخنرانی ها
20 سپتامبر 2010 ساعت 01:42 PM

سخنی با فوزیه ارال: برنامه ساز پروگرام راه ابریشم (ایپک ایولی) تلویزویونfoto "نور"
تهیه شده: توسط امان معاشر
چندی قبل برنامه تلویزیونی(ایپک یولی) راه ابریشم سه سال نشرات خود را پشت سر گذشتاند. این برنامه در بازشناسی مشاهیر کشور و باز تاب ارزشهای فرهنگی، زبانی و تاریخی میهن عزیز مان به همت عالی ژورنالست مستعد و گوینده ی خوش آواز کشور ما محترمه فوزیه جان ارال موفقیت های چشمگیری را بدست آورد. در رابطه مصاحبۀ نمودم خدمت شما عزیزان تقدیم میدارم

آخرین بروز رسانی ( 20 سپتامبر 2010 ساعت 01:44 PM )
ادامه مطلب ...
'تجزيه طلبی گناه نيست، ولی در اين شرايط درست نيست' چاپ ارسال به دوست
اخبار و جراید
19 سپتامبر 2010 ساعت 10:29 AM

'تجزيه طلبی گناه نيست، ولی در اين شرايط درست نيست'
عنایت فانی بی بی سی
"افتخار می کنم که در سياست شرکت کردم"
عزالدين حسينی، مهمان برنامه به عبارت ديگر، با حکومت شاه مخالف بود اما با حکومت جانشينان شاه هم کنار نيامد و به جای آن، رهبری مبارزاتی را برعهده گرفت که کردهای ايران، از فردای پيروزی انقلاب برای کسب خودمختاری شروع کردند. او که حالا در آستانه 90 سالگی است و راه درازی را از کردستان تا تبعيدگاهش در اوپسالای سوئد پيموده، در باره عملکردش چه می گويد و آيا اين راه دراز در موضع و عقيده او هم پيموده شده است؟

ارسال یادداشت (0یادداشت)
آخرین بروز رسانی ( 19 سپتامبر 2010 ساعت 10:31 AM )
ادامه مطلب ...
اعلامیه فدراسیون فرهنگی غرجستان در رابطه با برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی افغانستان
چاپ ارسال به دوست
اعلاميه و اطلاعيه ها
19 سپتامبر 2010 ساعت 10:20 AM
اعلامیه فدراسیون فرهنگی غرجستان در رابطه با برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی افغانستان
دور دوم انتخابات پارلمانی افغانستان امروز 27 سنبله در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار گردید. هرچند که برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخاب نمایندگا مردم بر اساس آراء مردم، حرکت ارزشمند به سوی جامعه دموکراتیک و مردم سالار تلقی میگردد اما با توجه به گزارش های خبری از نحو توذیع برگه های رای در مناطق هزاره نشین، چنان بر می آید که تیم آقای کرزی و بخصوص آقای فضل احمد معنوی ریس کمیسون انتخابات، اوج خصومت و نگرش برگرفته از تبعیض و تعصب خود را علیه هزاره ها به مصرف رسانده است تا از اعمال آراء بیشتر هزاره ها برای انتخاب نمایندگان شان جلوگیری به عمل آورند.
ادامه مطلب ...
رهآورد سفرسفیران ففتا از افغانستان و امید به فردا
چاپ ارسال به دوست
فرهنگی
18 سپتامبر 2010 ساعت 04:01 PM
رهآورد سفر سفیران ففتا از افغانستان و امید به فردا (از بیست ونهم مارچ الی 18 جولای 2010)
قسمت اول
ایجاد فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان یا ففتا، محدود سالی قبل بر این، بنابر موجودیت نیازهای مبرم فرهنگی جامعۀ تورکان افغانستان در داخل و خارج از کشور، در رابطه با شکل گیری فعال و خلاق چنین یک کانون فرهنگی، که نیازمندی های اعتلای معنوی و فرهنگی، حیات تورکان افغانستان را، در کنار سایر باشندگان کشور، درین شرایط دشوار و حساس تاریخی، تأمین و جوابگو شده بتواندعملی گردید.
آخرین بروز رسانی ( 19 سپتامبر 2010 ساعت 08:11 PM )
ادامه مطلب ...
آموزش اصول دینی به زبان مادری
چاپ ارسال به دوست
فرهنگی
18 سپتامبر 2010 ساعت 10:25 AM
آموزش اصول دینی به زبان مادریhttp://bestfoto.persiangig.com/other/qran.jpg
گزارش خبر نگار ففتا از شهر گوولف کانادا
به پیشواز از عید سعید فطر، از طرف نمایندگی فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان در شهر گوولف کانادا، محفلی با شکوهی با استماع تلاوت کلام الله مجید، در مسجد جامع این شهر و با اشتراک شاگردان مدرسه ففتا و والدین شان برگزار گردیده بود.
محفل با آيات سعادت بار قرآن عظيم‌الشان آغاز و با سخنرانی محترم محمد هاشم رحمتی معاون کمیته ففتای شهر گوولف و عضو کمیته مسجد جامع ابوبکر صدیق و با حضور محترم حاجی محمد ایوب عطار مسوول کمیته مالی ففتا و عضو کمیته مسجد، محترمه حلیمه رحمانی مسوول امور دینی بخش بیگملر کمیته ففتا و استاد مدرسه ففتا، محترم حاجی عبدالحمید عزیزی مسوول امور اجتماعی کمیته ففتا، محترم حاجی عبدالسلام قادری، محترم حاجی عبدالرحیم رحمتی، محترم حاجی گل محمد قادری و تعداد کثیر اعضای ففتا ادامه یافت.
آخرین بروز رسانی ( 18 سپتامبر 2010 ساعت 01:09 PM )
ادامه مطلب ...
مشروعیت انتخابات آیندۀ پارلمانی
چاپ ارسال به دوست
مقالات سیاسی
16 سپتامبر 2010 ساعت 08:27 PM
مشروعیت انتخابات آیندۀ پارلمانیhttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhqNS3DK9uM5pucQytx2JCrTrAWeMXtumq4G1jCyJRdkTLkpkZtTp5NL41gkBL5ALj9E6E-o3JV-MAQlOo9LUx6QRCp_-kejiBiuM4uzGO-G21uKr4LK38htTVvJt8RJgd5AI2Jxw/s1600/turdiqul_meymeneli.jpg
نوشتۀ : توردیقُل میمنگی
مشروعیت انتخابات آیندۀ پارلمانی را، حلقات قدرت طلب شئونیستی، با پیروی از ارادۀ اجانب، در اتحاد با ارباب زر و زور به چالش میکشند،
بازهم نمایش انتخابات پارلمانی در کشور ویران و جنگ زدۀ افغانستان در حال شکل گیری خود است. صرف چند روز بعد مردم بیچاره و هراسان از زور و قدرت زورمندان و نگران ازداد و ستد دارندگان پول و ثروت، که همه دار و ندار زندگی ایشان را در حیطۀ تصرف خود دارند، به پای صندوق های رأی خواهند رفت، تا تنی چند را به عنوان نماینده روانۀ پارلمان نام نهاد کشور سازند.
ارسال یادداشت (1یادداشت)
آخرین بروز رسانی ( 18 سپتامبر 2010 ساعت 07:59 AM )
ادامه مطلب ...
نمایشگاه آثار غزنه در موزیم ملی کابل گشایش یافت.
چاپ ارسال به دوست
اخبار و جراید
15 سپتامبر 2010 ساعت 09:41 PM

نمایشگاه آثار غزنه در موزیم ملی کابل گشایش یافت.
کابل/24/سنبله/باختر نمایشگاه غزنی گوشهء بسیار کوچک از آنچه سزاوار غزنی است، تزئین شده و نمونهء است از گذشته پر افتخار شهری که هزار سال قبل شاهد بزرگترین و با شکوه ترین تمدن جهان و مرکز شهنشاهی عظیم غزنوی بوده، با سابقه درخشان پیش از اسلامش، با مردانیکه درعرصه علم و فلسفه راه را برای بسیاری از اکتشافات بعدی در جهان آماده ساخته است در تاریخ کشور جایگاه بزرگ دارد.
ارسال یادداشت (0یادداشت)
آخرین بروز رسانی ( 16 سپتامبر 2010 ساعت 12:00 PM )
ادامه مطلب ...
شـــناخت مـــرز دیــورند راهــی بســـوی "شــکست بُن بست در روابــط افغــانســتان بـا پــاکســتان" اس
چاپ ارسال به دوست
مقالات تاریخی
15 سپتامبر 2010 ساعت 08:12 PM
شـــناخت مـــرز دیــورند راهــی بســـوی "شــکست بُن بست در روابــط افغــانســتان بـا پــاکســتان" است. اکادمیسین دستگیر پنجشیری شـــناخت مـــرز دیــورند راهــی بســـوی "شــکست بُن بست در روابــط افغــانســتان بـا پــاکســتان" است
تا خــــاور نو طـــرح نوانداخته است درقـارهء مـا جهل وجنون تاخته است
شادم که درین کشمکش کهنه و نو
دنیای کهن رنگ و رخش باخته است
"فــروغ هســـتی"
اکادمیسین دستگیر پنجشیری

یکی از عوامل عمده و ریشه دار "بُن بست در روابط افغانستان و پا کستان" همانا خط استعماری د یورند بوده است درین زمینه از سوی کار آگاهان رشته های حقوق بین الد ول، سیاست، تاریخ و تحلیلگران سیاسی طی نخستین دههء قرن بیست و یک، مقالات تاریخی پژوهشی حقوقی سیاسی گونه گونی در سایت خاوران، آریایی، تاجیک پرس و دیگر سایتهای بیرون مرزی و در مطبوعات بین المللی انتشار یافته است.
ارسال یادداشت (0یادداشت)
آخرین بروز رسانی ( 20 سپتامبر 2010 ساعت 02:00 PM )
ادامه مطلب ...
احمدی نژاد به تحریف کننده تاریخ ترکان ایران خانه مسکونی پیشکش میکند!
چاپ ارسال به دوست
اخبار و جراید
15 سپتامبر 2010 ساعت 07:48 PM

احمدی نژاد به تحریف کننده تاریخ ترکان ایران خانه مسکونی پیشکش میکند!

توضیح: پروفسور ریچارد فرای از جمله نویسندگانی است که نان را به نرخ روز می http://hojanepes.files.wordpress.com/2010/09/richardfray.jpgخورد. او نویسنده اثر ” بـخـا را – د ســتا ورد قــرون وســطـی”، ترجمـه مـحـمـود مـحـمـودی ، ا نتـشـا را ت “ بـنـگا ه نــشر کـتـا ب”، تــهــرا ن - سا ل ۱۳۴۸ ش.، ۱۹۶۹ / م.، می باشد . وی در دوره حکومت پهلوی با مصالحه و مسامحه با محمدرضا پهلوی در قبال دریافت مبلغ هنگفتی پول، در مورد تاریخ ایران کتابی را نوشت که درآن به تحریف تاریخ ترکان در ایران می پردازد. در جنجالهای اخیر احمدی نژاد جهت کشانیدن پای محققین ایرانی و خارجی به یک همایش بین المللی در ایران، از ریچارد فرای نیز دعوت بعمل آوردند و وی را به پاس تحریفهایی که در تاریخ ترکان در ایران کرده است با پیشکش منزل مسکونی پذیرائی کردند.

ارسال یادداشت (0یادداشت)
آخرین بروز رسانی ( 15 سپتامبر 2010 ساعت 07:51 PM )
ادامه مطلب ...
رد پای فرعون | نقش ایران در ترور احمد شاه مسعود " | بخش هفتم
چاپ ارسال به دوست
کـــتـــب
15 سپتامبر 2010 ساعت 05:28 PM
شتر به غمزه می افتد
رد پای فرعون | نقش ایران در ترور احمد شاه مسعود " | بخش هفتم
سه شنبه 14 سپتامبر 2010, بوسيله ى رزاق مأمون
در جامعه افغانستان ضرب المثل معروفی است که : شتر را گفتند غمزه کن؛ اما شتر پالیز را ویران کرد! عرب هایی که با ایده فرامرزی، بدون توجه به ملاحظات اجتماعی ، جغرافیایی ومنافع ملی افغان ها در میدان های جنگ افغانستان برضد شوروی جنگیده بودند، اکنون در برابر جریان اسلامی و فرمانده مسلمان قرار گرفته بودند که از حیث مشروعیت جنگ و جهاد و انگیزه حقیقی برای جنگیدن برضد دولت اسلامی مجاهدین بالطبع دستخوش بحران فکری شده بودند.
ارسال یادداشت (0یادداشت)
آخرین بروز رسانی ( 15 سپتامبر 2010 ساعت 05:34 PM )
ادامه مطلب ...
آشنائی با قواعد بازی جهت راهیابی در قدرت
چاپ ارسال به دوست
مقالات سیاسی
15 سپتامبر 2010 ساعت 03:06 PM

آشنائی با قواعد بازی جهت راهیابی در قدرتfoto
عباس دلجو
اصولا روابط انسانی مملو از بازی قدرت است و قدرت پارامترهای گوناگون دارد که تدوین راهبردها و رهیافت های سیاسی برای مشارکت در قدرت از فاکتور های عمده آن محسوب میشوند. بدین لحاظ سیاست راه رسیدن به قدرت تلقی شده و مبارزه برای کسب و راهیابی به قدرت سیاسی یکی از موضوعات اصلی هر جامعه ای به حساب میاید . اما فراموش نگردد که در بازی قدرت، "همیشه قواعد بازی مهمتر از خود بازی هستند" و در حاکمیت دموکراسی، نفس قاعده بازی ایجاب شرکت در تعاملات نفس گیر سیاسی را میکند .

ارسال یادداشت (0یادداشت)
آخرین بروز رسانی ( 16 سپتامبر 2010 ساعت 12:09 PM )
ادامه مطلب ...
حملات اخیر تروریستی بر علیه شخصیت های تورک در افغانستان از کجا سرچشمه میگیرد؟
چاپ ارسال به دوست
مقالات سیاسی
07 سپتامبر 2010 ساعت 03:54 PM
حملات اخیر تروریستی بر علیه شخصیت های تورک در افغانستان از کجا سرچشمه[Zaher.jpg] میگیرد؟
ظاهر کوشا فاریابی
درین اواخر ما شاهد شکل گیری یک سلسله حوادث غیر مترقبه، در حیات تورکان افغانستان میباشیم، که همه باهم در ارتباط بوده ، و از پیآمد های ناگواری برای آیندۀ این خلق ستمدیده در افغانستان خبر میدهد. تشدید فعالیت های طالب سازی، با ایجاد تفرقه و نفاق، در بین شخصیت ها و گروه های سیاسی تورک، در مناطق تورک نشین کشور، افزایش نا آرامی ها و تهاجمات گروه های مسلح نا معلوم تحت نام طالب
ارسال یادداشت (0یادداشت)
آخرین بروز رسانی ( 11 سپتامبر 2010 ساعت 06:12 PM )
ادامه مطلب ...
منشور حقوق بشر کوروش کبیر ویا معمای مرموز تاریخی؟
چاپ ارسال به دوست
قوانین و حقوق بشر
11 سپتامبر 2010 ساعت 10:08 PM
منشور حقوق بشر کوروش کبیر ویا معمای مرموز تاریخی؟
خوانندگان محترم در مورد منشور حقوق بشر کوروش، احتمالاً بسیار خوانده و شنیده باشند، اما در مورد واقعیت این مسئله نظریات علمای غربی، مختلف و حتی کاملاً متخاصم میباشد که اینک به بهانه خبر انتقال موقت سفال مسمی به حقوق بشر کوروش از موزیم بریتانیا به ایران، نظر چندی از دیگر اندیشان صاحبنظر این معمای تاریخی و داستان باستانی را از قول روزنامه های گاردین چاپ لندن و شپیگل چاپ جرمنی یکجا با اخبار انتقال موقت این آثار تاریخی به ایران
، منتشره سایت فارسی بی بی سی به مطالعه خوانندگان عزیز عرضه میگردد:
ارسال یادداشت (1یادداشت)
آخرین بروز رسانی ( 12 سپتامبر 2010 ساعت 08:57 AM )
ادامه مطلب ...
تورکان هزاره وارثین اصلی امپراطوری ایلخانی
چاپ ارسال به دوست
مقالات تاریخی
02 سپتامبر 2010 ساعت 01:31 PM
تورکان هزاره وارثین اصلی امپراطوری ایلخانیhttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiOFr4Tts_T-WuWWH4Utw9W1WjSzZKI_nsF_yzLvpXqwGAK2QvLLc-qN5imzfhu9D3zlEjsQ_9N5gsAJMiDGJxpYJ3TDUOQnnE9-TGsuPvzjxBdGaCJw1CutV-vnEWPiqh4hAXmKA/s1600/soltaniyeh.jpg
عثمان بیگ روملو
هزاره ها وارثین اصلی امپراطوری ایلخانی می باشند ولی متاسفانه هرگز این موضوع حیاتی در تاریخ هزاره ها مورد توجه قرار نگرفته است. البته درست نیست که همیشه انگشت اتهام را به دیگران دراز کنیم ولی این موضوع در خور توجه است که به صورت مرموزانه و خائنانه تاریخ نویسان مزدور و درباری و روشنفکر نماهای بی مایه و جعلکار در افغانستان به این حقیقت محض نپرداخته اند. روی انتقاد من متوجه آنها نیست چون آنها هرگز برنمی تابند که اقرار کنند هزاره وارث امپراطوری با عظمت ایلخانیان است بلکه باید از روشنفکران و تاریخ دانان پر مدعای هزاره گله کرد که چرا به این مهم توجه نکرده اند و نهایت دانش و فهم آنها در تاریخ تنها به یادآوری نام چند طائفه هزاره محدود می ماند و بس.
ارسال یادداشت (2یادداشت)
آخرین بروز رسانی ( 11 سپتامبر 2010 ساعت 07:04 PM )
ادامه مطلب ...
نظام فدرالی راه حل بحران کنونی درافغانستان.......قسمت سوم
چاپ ارسال به دوست
مقالات سیاسی
12 سپتامبر 2010 ساعت 04:46 PM
نظام فدرالی راه حل بحران کنونی درافغانستان.......قسمت سوم

عوض نبی زاده
افغانستان سرزمینی است که، درآن اقلیتهای قومی بابیش از16 قوم خورد و بزرگ ازلحاظ ساختار نژادی, قومی, مذهبی وزبانی متفاوت اعم ازتاجیکها،هزاره ها،پشتونها-اوزبیکها،ایماقها،بلوچها،ترکمنها,نورستانیها,پشه ای ها, اویغورها,قیرغیزها,قزلباشها,عربها وغیره،که دریک جغرافیائی واحد زندگي دارند که میتوان این سرزمین را یکی ازگنجنيه هاوثروتهای غنی اقلیتهای قومی درجهان نامید
ارسال یادداشت (0یادداشت)
آخرین بروز رسانی ( 12 سپتامبر 2010 ساعت 04:54 PM )
ادامه مطلب ...
یادبود و پیام تسلیت دیپلوم انجنیر حسن پیمان
چاپ ارسال به دوست
پیامهای تسلیت
10 سپتامبر 2010 ساعت 04:43 PM
یادبود و پیام تسلیت دیپلوم انجنیر حسن پیمان بمناسبت درگذشت برادرم استاذ بزرگوار و دانشمند گرانمایه الحاج محمد صالح"پیمان"
روانشاد الحاج محمد صالح پیمان، شخص عالم و دانشمند و یکی از شخصیتهای معروف ملی واجتماعی و از نخستین استاذان بااستعداد و دانای مکتب لیسه ابوعبید جوزجانی در شهر میمنه واز نخستین فارغان دارالمعلمین عالی فاریاب بود. ا ستاذ پیمان درراه تعلیم وتربیۀ فرزندان سرزمین باستانی ولایت باستانی فاریاب زمین، خدمات مهم و ارزشمند ونستوهی را انجام داده و یک شخصیت بی بدیل واستاذ مجرب وسابقه دار روزگاران خود بود که، صدها استاذ،انجنیر، داکتر واهل عرفان وادب ودانشمندان زیادی را تربیه و در جامعه تقدیم نموده است،
آخرین بروز رسانی ( 10 سپتامبر 2010 ساعت 04:46 PM )
ادامه مطلب ...

اميدوار هستم كه استفاده از مواد منتشره با ذكر آدرس سايت همراه باشد . تشكر